سوئیچ شبکه


دسته‌بندی

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:

سوئیچ شبکه چیست؟

برای آن که کاربران متعدد در فضای وب بتوانند از فضای خصوصی برای تبادل اطلاعات بهره مند شوند، از شبکه استفاده می شود که شامل تجهیزات و بخش های متنوع و متعددی است. یکی از مهمترین تجهیزات شبکه اکتیو مورد استفاده در حوزه شبکه سوئیچ است که برای تقسیم بندی فضای مورد نیاز شبکه برای کاربران و اتصال نودهای مورد نظر به شبکه مورد استفاده است. 

با استفاده از سوئیچ شبکه می توان نودها را به دستگاه های مختلف شبکه متصل نمود. تعداد نودها و نوع سوئیچ به کار رفته برای ایجاد این ارتباط از اهمیت ویژه برخوردار است. دلیل آن است که هر اندازه تعداد اتصالات سوئیچ بیشتر باشد، ارتباط بیشتری را می توان برای کاربران بیشتری جهت ورود به شبکه تجهیز نمود. همانطور که می دانیم تجهیزات شبکه به دو گروه فعال و غیرفعال تقسیم بندی می شوند که سوئیچ از نوع تجهیزات فعال شبکه به شمار می رود.

 سوئیچ ها در شبکه به گونه ای هوشمند طراحی شده اند و در انتقال داده به بخش های مختلف بسیار فعال هستند. سوئیچ ها انواع مختلفی دارند که یک نمونه آن که سوئیچ پورت اترنت است، از واجبات مورد نیاز برای شبکه می باشد. در ادامه متن در این خصوص بیشتر مطالبی ارائه می شود.

قیمت سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه

انواع سوئیچ شبکه

در شبکه از سوئیچ های مختلفی استفاده می شود. سوئیچ های ثابت، ماژولار، استکبل، سوئیچ poe، فیبر نوری، مدیریتی و غیر مدیریتی، هوشمند، لایه 2 و 3 و دیتاسنتر که همگی آن ها در هر شبکه ای وجود نداشته و برخی از آنها سوئیچ های سخت افزاری و برخی نرم افزاری می باشند و به لحاظ کارایی نیز با هم تفاوت هایی دارند. 

در بسیاری از شبکه حتما از سوئیچ ثابت استفاده می شود و تعداد پورت های آن تعداد مشخصی است که می تواند به عنوان سوئیچ مدیریتی یا غیر آن شناخته شود. می توان چند سوئیچ شبکه را به هم چنان مرتبط کرد تا از آن برای ایجاد پورت ترانک بهره برد. سوئیچ ماژولار نقطه مقابل سوئیچ ثابت است و در این نوع از سوئیچ ها می توان تعداد پورت را ارتقاء داد و به واسطه بر قابلیت های مورد نیاز در شبکه افزود. 

استفاده از این سوئیچ ها برای کارهای گسترده تر و فنی تر بوده و به نسبت سوئیچ های ثابت گرانتر می باشند. با توجه به کاربردهای متعدد سوئیچ های ثابت و ماژولار، آنها را به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار داده اند و سوئیچ استکبل را ایجاد کرده اند. با استفاده از این سوئیچ ها می توان در کاهش هزینه ها به صورت موثر استفاده کرد. 

انواع دیگر سوئیچ ها نیز با توجه به کارایی مورد نیاز در شبکه به کار گرفته می شوند و در انتقال برق  داده و استفاده های دیگر در حوزه شبکه فعال می باشند. 

هاب سوئیچ شبکه چیست؟

هاب به مانند سوئیچ شبکه جهت اتصال بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اما تفاوت هایی نیز دارد. هاب فقط انتقال دهنده بوده و در آن ذخیره اطلاعاتی وجود ندارد. در نتیجه از این تجهیز برای شبکه های کوچک استفاده می شود تا مشکلات به حداقل خود برسد.

در هاب ترافیک ارسالی به پورت ها انتقال داده می شود. این مطلب در سوئیچ  شبکه به گونه ای است که ترافیک ارسالی دقیقا به پورتی ارسال می شود که مورد نیاز است. لذا سوئیچ ها برای شبکه های بزرگ محبوب تر می باشند. 

قیمت سوئیچ شبکه

قیمت سوئیچ شبکه

سوئیچ فیبر نوری چیست؟

در شبکه از کابل های مختلفی استفاده می شود که یکی از کابل ها، کابل فیبر نوری است که استفاده از آن با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن و استفاده هایی که از آن می شود، برای انتقال داده برای فواصل دور است. به عنوان مثال زمانی که فاصله انتقال داده به بیش از چند صد متر برسد، باید از فیبر نوری بهره برد. 

این نوع از کابل ها از پورت RJ45 استفاده می کنند و دارای محافظ نیز می باشند. همچنین برای استفاده از این نوع کابل ها، در طول مسیر آنها را در زمین دفن می کنند که نوعی محافظت از این کابل ها می باشد اما مراقبت از فیبر نوری جهت جلوگیری از صدمات وارده به آن دارای اهمیت است. هزینه صدمات وارده به کابل فیبر نوری بسیار زیاد است. با این تفاسیر سوئیچ های مربوط به این کابل نیز از تکنولوژی مورد استفاده در فیبر نوری بهره برده است. 

قیمت سوئیچ شبکه

تجهیزات شبکه متنوع هستند و این مورد در خصوص سوئیچ ها نیز صدق می کند. همانطور که اشاره شد سوئیچ ها دارای انواع متفاوتی بودند که برخی از آنها نیز مورد اشاره قرار گرفته و توضیحاتی در خصوص آنها مطرح شد. از سوی دیگر تعداد پورت های اتصالی نیز می تواند در تنوع و تعدد آنها اضافه نماید. تمام این موارد باعث می شود تا قیمت سوئیچ ها نیز با هم تفاوت هایی داشته باشد. لذا با استفاده از انواع مشخصه می توان قیمت سوئیچ شبکه را تعیین کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان این حوزه تماس حاصل نمایید.

دسته‌بندی