گیت وی ویپ voip


کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:

آشنایی با گیت وی ویپ

 گیت وی ویپ در بین تجهیزات ویپ مانند یک پل ارتباطی است. سخت افزاری که به واسطه آن می توان در شبکه PSTN ارتباط میان تلفن شهری و دیجیتالی را فراهم آورد. گیت وی ها دارای انواع مختلفی هستند که از آن جمله می توان به گیت وی آنالوگ و دیجیتال، fxo، fxs و GSM نام برد که هر کدام کاربردهای مختص به خود را داراست.

 با استفاده از گیت وی ویپ می توان شبکه های کامپیوتری که به لحاظ فنی تشابه ندارند، به یکدیگر متصل شوند و ارتباط داشته باشند. این عدم تشابه به دلیل عدم مشابهت پروتکل های به کار رفته در آنها می باشد. با توجه به این که در دنیای مدرن امروزه استفاده از فضای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا تبدیل هر نوع شبکه غیر دیجیتالی به شبکه دیجیتالی مورد توجه خواهد بود. 

نکته مهم آن است که گیت وی های ویپ مبدل دو طرفه هستند و شبکه دیجیتال را به غیر آن نیز تبدیل می نمایند.  در ادامه با نکاتی بیشتر در این خصوص همراه ما باشید.

خرید گیت وی ویپ

خرید گیت وی ویپ

گیت وی ویپ چیست؟

گیت وی ویپ مسیری برای ایجاد ارتباط و اتصال بین دو شبکه با ساختارهای متفاوت بوده و می تواند از طریق سیستم های نرم افزاری و یا سخت افزاری این امکان فراهم گردد. از این محصول می توان در مصارف متعدد مکانی استفاده نمود. نکته مهم آن است که تبدیل هر نوع شبکه به شبکه دیجیتالی نیازمند بهره مندی از اینترنت می باشد. از آنجایی که برای استفاده از این امکان باید IP روتر در هاست ثبت و تنظیمات مربوطه نیز انجام شود، تمامی اقدامات ابتدایی برای تنظیم را با نام Default گیت وی ویپ می شناسند. 

این محصول مانند برخی از دستگاه ها نظیر مودم و روتر کاربردهای مشابهی دارد و هر کدام از آنها این امکان را فراهم می کنند تا دسترسی به فضای دیجیتالی صورت پذیرد. همچنین این تجهیزات می تواند به عنوان ترکیب کننده عملکرد روتر و مودم باشد. لذا اهمیت این نوع از تجهیزات شبکه کاملا مشخص خواهد بود. در پایان این بخش باید اشاره نمود که گیت وی های ویپ دارای پروتکل های MGCP، SIP و SCCP است که عموما از پروتکل SIP که کاربرد بیشتری دارد، استفاده می شود. 

نرم افزار گیت وی نیز به عنوان نرم افزاری برای جمع آوری، پردازش و انتقال داده است. به این سبب تکنولوژی های متنوعی برای انجام این امور در نظر گرفته می شود. حتی فرآیند بهره مندی از این نوع نرم افزارهای نیازمند برنامه نویسی های متنوع نیز خواهد بود. 

قیمت گیت وی ویپ

قیمت گیت وی ویپ با توجه به برند و تعداد پورت های آن تعیین میشود.زمانی که لازم باشد تا تلفن ویپ به شبکه مخابرات شهری متصل شود، از گیت وی ویپ استفاده می شود. با استفاده از این امکان می توان با حداقل تجهیزات پسیو و شبکه نیازمندی های اتصال بین شبکه ها را مرتفع نمود.

 گیت وی ویپ در کمترین حالت از دو کانال دیجیتالی پشتیبانی می کند و یک پورت اترنت و یک پورت تلفن را به طور همزمان داراست. گیت وی ویپ نوعی تسهیل کننده است برای کاربرانی که تماس های دیجیتالی را تجربه نکرده اند و علاقه مند هستند تا با تلفن های قدیمی آنالوگ کار نمایند. به این سبب می توان با تجهیزات قدیمی، دنیای دیجیتال را تجربه کرد. عملکرد این دستگاه بسیار شبیه روتر می باشد که در این خصوص توضیحات اجمالی مطرح شده است. مدل های مختلف و مطرحی را می توان در بازار رصد کرد که برخی از انواع مشهورتر آن گرنداستریم،نیوراک و سنگوما خواهند بود. یکی از محصولات دیگر فروشگاه اینترنتی شیکه سنتر، کارت تلفنی ویپ هست که پیشنهاد میشود ازین محصول دیدن کنید.

قیمت گیت وی ویپ

قیمت گیت وی ویپ

قیمت گیت وی fxs

این نوع از محصولات عملکرد متفاوتی دارند و دستگاه های مورد نظر را به آداپتور ویپ متصل می کنند. گیت وی fxs از نوع رابط RJ11 است که کاربردهای متعدد و متنوعی دارد. اما به لحاظ عملکردی مانند گیت وی fxo عمل خواهند نمود. با توجه به تنوع محصولات این نوع از Gateway قیمت این محصول نیز متغیر خواهد بود.

گیت وی fxo / fxs

گیت وی fxo و fxs

قیمت گیت وی fxo

گیت وی fxo زمانی استفاده می شود که بخواهیم برای ارتباطات خارج شبکه برای کاربران شبکه امکاناتی فراهم شود. وقتی از تلفن ویپ استفاده می شود عموما کاربران داخلی می توانند با هم در ارتباط باشند اما امکان تماس و برقرار ارتباط خارج شبکه وجود ندارد. برای رفع این مشکل می توان از گیت وی fxo بهره برد. می توان در این خصوص از انواع رومیزی و یا رک مونت استفاده نمود.

 در نتیجه نوع این محصول و شرکت تولید کننده و از سوی دیگر تعداد پورت مورد نیاز همگی به عنوان عوامل موثر بر قیمت این نوع از محصولات می باشند که برای دریافت اطلاعات قیمتی بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید. عموما استفاده از این نوع گیت وی ویپ برای اتصال شبکه های قدیمی به تلفن ویپ است. یعنی ویپ به خط PSTN وصل می شود. 

دسته‌بندی