مرکز تلفن تحت شبکه ویپ


کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:

مرکز تلفن ویپ چیست؟

یکی از پیشرفته ترین و به روزترین فناوری هایی که در حال حاضر در جهان وجود دارد و از تجهیزات ویپ پرکاربرد به شمار میرود، مرکز تلفن ویپ است. در این بستر می توان به صورت دیتاهای دیجیتالی اقدام به انتقال صدا نمود. البته باید بگوییم راهکارهای ارتباطی بسیاری در جهان وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. اما بیشتر مردم دنیا ترجیح می دهند از این مرکز تلفن تحت شبکه برای برقراری ارتباط استفاده کنند. 

می توان از طریق  مرکز تماس ویپ به صورت اینترنتی یا در بستر شبکه، با دیگران ارتباط برقرار کرد. برقراری تماس از طریق مرکز تلفن ویپ نه تنها بدون نویز است، بلکه از کیفیت صدای بسیار بالایی نیز برخوردار است. بسیاری این سوال را مطرح می کنند که آیا تنها زمانی می توان از تلفن ویپ برای برقراری ارتباط استفاده کرد که متصل به اینترنت هستیم؟ یا این که می توان در صورت قطع بودن اینترنت نیز از این مرکز برای برقراری ارتباط استفاده کرد؟

باید بگوییم مرکز تلفن تحت شبکه ویپ در اصل نوعی سرور مرکزی به شمار می رود که در محیط های مختلف از جمله موسسات، شرکت ها و … نصب می شود. تا زمانی که برق این مرکز تامین شود، می توان از آن استفاده کرد و لازم است بدانید که تلفن ویپ تنها بر روی بستر اینترنت استفاده می شود. از این رو باید حتما به اینترنت متصل باشید تا بتوانید ارتباط برقرار کنید. 

قیمت مرکز تلفن ویپ

قیمت مرکز تلفن ویپ

انواع روش های راه اندازی ویپ کدامند؟

برای این که بتوانید تلفن ویپ را بر روی مرکز تلفن راه اندازی نمایید، نیاز به سانترال تحت شبکه یا سانترال ویپ (همان مرکز تلفن ویپ) خواهید داشت. استفاده از سانترال های یکپارچه می تواند استفاده از مرکز تلفن ویپ را پایدار نماید. اصولا این مراکز ویپ دارای محیط های گرافیکی هستند که دسترسی استفاده از مرکز تلفن ابری را نیز برای کاربران میسر می سازند. 

شما با روش دیگری نیز می توانید اقدام به راه اندازی ویپ نمایید. آن هم استفاده از سرور است. می توانید برای راه اندازی ویپ، بر روی سرور کارت هایی همچون کارت آنالوگ، اقدام به نصب GSM نمایید. پس از آن نیز نرم افزار استریسک را بر روی سرور نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

البته استفاده از سانترال voip معمولا پایداری بیشتری به مرکز تلفن تحت شبکه ویپ می بخشد. از این رو شما می توانید با اطمینان بیشتری اقدام به استفاده از این مرکز تلفن نمایید. لازم است به این مسئله اشاره کنیم که استفاده از تلفن های ویپ نسبت به سیستم های سنتی، مزایای بیشتری دارند و پیشرفته تر هستند. 

مثلا اگر بخواهیم این دو سیستم را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم سیستم های ویپ نسبت به سیستم های سانترال آنالوگ از اندازه کوچکی برخوردار بوده و قیمت پایین تری نیز دارند. از سوی دیگر به دلیل آنکه انتقال صوت از طریق دیتا صورت می گیرد، مسلما استفاده از سیستم های ویپ می توانید عملکرد بهتری داشته باشد. 

در نهایت نیز باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر تمایل دارید ارتباط بهتری در فضای دیتا داشته باشید، استفاده از مرکز تلفن ویپ می تواند بهترین انتخاب باشد. البته لازم است این سیستم را از مراکز معتبر خریداری کنید تا با اطمینان از کیفیت بالای آن، نیاز خود را برطرف نمایید. 

خرید مرکز تلفن ویپ

خرید مرکز تلفن ویپ

قابلیت های تاثیرگذار در قیمت مرکز تلفن ویپ

مرکز تلفن های ویپ از قابلیت های خاصی برخوردار هستند که منجر شده است تا قیمت این محصولات نسبت به سیستم های دیگر متفاوت باشد. از جمله تجهیزات مهمی که در این تلفن ها به کار رفته است، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت گزارش گیری

همانطور که می دانیم سیستم های ویپ به میزان قابل توجهی از نظارت و بررسی ماهر و قوی برخوردار هستند. از این رو می توان تمام تماس های برقرار شده با این تلفن را با جزئیات کامل در مدت زمان مکالمه مورد بررسی قرار داد. می توان میزان تماس های منتقل شده، مدت زمان انتظار برای پاسخگویی، شماره های داخلی، شماره تماس های گیرنده و … را نیز مورد بررسی قرار داده و در اختیار کاربر قرار داد. 

  • ایجاد شماره های داخلی به میزان دلخواه

یکی دیگر از قابلیت هایی مرکز تلفن ویپ که در اختیار کاربران قرار داده شده است، ایجاد شماره های داخلی به میزان دلخواه است. می توان با استفاده از سیستم تلفن های ویپ به هر میزان که نیاز است، شماره های داخلی تعریف نمود. این مسئله در سیستم های سنتی دارای محدودیت است و تنها چند شماره داخلی در آن سیستم ها می توان ارائه نمود. 

مزایای استفاده از مرکز تلفن ویپ

مزایای استفاده از مرکز تلفن ویپ

  • ضبط کردن مکالمات:

یکی دیگر از قابلیت ها و تجهیزاتی که سیستم های تلفن ویپ در اختیار کاربران قرار داده اند، ضبط تمامی مکالماتی است که انجام شده است. در برخی از شرکت ها با این مسئله مواجه می شویم که شخصی ادعا می کند حرفی را به اشتباه بیان کرده است و حق با ایشان است. از آنجایی که تمامی مکالمات با استفاده از مرکز تلفن ویپ ضبط می شوند، می توان به راحتی ادعای چنین افرادی را اثبات یا رد کرد. 

تمامی این ویژگی ها و قابلیت ها در استفاده از تلفن های ویپ منجر شده است تا در سطح جهان بیشتر موسسات و شرکت ها تمایل به استفاده از این سیستم ها برای برقراری مکالمات خود داشته باشند. 

نوع عملکرد مرکز تلفن ویپ

پیش از آنکه بخواهید چگونگی عملکرد سیستم های تلفن ویپ را مورد بررسی قرار دهید، لازم است این نکته را بدانید که تمامی تلفن های ویپ با این هدف راه اندازی شده اند که بتوانند سیگنال های دیجیتال را به سمت شبکه های دیگر منتقل کنند. تا به این طریق دستگاه تلفن شخصی که پشت خط است، بتواند سیگنال های صدا را بازسازی نماید. 

از این رو در سیستم های مرکز تلفن ویپ صدا به صورت دیجیتالی در می آید و این سیگنال ها زمانی که نمونه برداری شدند، به حالت اعداد مختلف ذخیره می گردند. در نهایت نیز برای انتقال سیگنال های دیجیتال به سمت شبکه های دیگر، آماده می شوند. لازم است برخی نمونه های سیگنال صدا به گونه ای در کنار هم قرار بگیرند که بتوان اطلاعات دیگر را به آنها افزود سپس از طریق سانترال IP اقدام به ارسال آن در شبکه نمود. 

تلفن های ویپ به اندازه بسیار زیادی قوی و حرفه ای هستند که می توان به راحتی با بررسی آنها تصمیم به تهیه آنها گرفت. این سیستم ها قادر هستند به راحتی در شرکت ها و موسسات مختلف، ارتباط تلفنی داخل شبکه برقرار نمایند و بسیاری از مشکلات روش های سنتی را از این مراکز دور نمایند. 

سیستم سانترال IP

سیستم سانترال IP

مزایای استفاده از مرکز تلفن های ویپ

زمانی که شما مرکز تلفن ویپ را از مراکز معتبر خریداری می کنید، مسلما به دنبال آن هستید که از قابلیت ها و ویژگی های عالی این سیستم برخوردار شوید. اما آیا می دانید تلفن های ویپ چه مزایای دارند و با تهیه آنها می توانید به چه قابلیت هایی دست یابید؟ از جمله مهمترین مزایایی که استفاده از تلفن های ویپ برای کاربران به همراه دارند باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. حذف سیم کشی تلفن در موسسات و شرکت ها
  2. ایجاد صف تماس و تعیین زمان تقریبی برای پاسخگویی 
  3. صوت تبلیغ در حین پخش موزیک انتظار و معرفی شرکت 
  4. نصب آسان سیستم ویپ در عرض چند ساعت 
  5. دریافت و ارسال فکس به صورت نرم افزاری و فایل های پی دی اف( بدون آن که نیاز به استفاده از دستگاه فکس باشد)
  6. زمان بندی کردن تماس های ورودی طبق روز و ساعات کاری و غیرکاری 
  7. ضبط تمامی تماس ها و گزارش کامل از تماس ها، مدیریت کامل تمامی این گزارش ها بر روی موبایل و اینترنت در زمان مسافرت 
  8. ارسال کردن پیامک های تبلیغاتی پس از اتمام تماس 
  9. انتقال تماس بر روی شماره موبایل یا شماره شهرهای دیگر 

     و … 

به طور کلی زمانی که شرکت ها و موسسات از سیستم مرکز تلفن ویپ استفاده می کنند، می توانند به تمامی این مزایای عالی دست یابند. این مسئله بسیاری از مشکلات آنها را از بین برده و دیگر نگران آن نیستند که نتوانند پاسخگوی تماس های دریافتی از سوی مشتری ها باشند. 

خرید مرکز تلفن ویپ

خرید مرکز تلفن ویپ

برای راه اندازی سیستم مرکز تلفن ویپ به چه تجهیزات ویپی نیاز خواهد بود؟

برای این که بتوانید پس از تهیه سیستم های تلفن ویپ از آن در محل مورد نظر استفاده کنید، لازم است بتوانید آن را راه اندازی کنید. بسیاری از افراد اصولا راه اندازی این سیستم ها را به افراد متخصص می سپارند. اما برخی دیگر تمایل دارند خود سیستم ویپ را در موسسه خود راه اندازی نمایند. این افراد باید به یک بستر شبکه با حداقل یک سوئیچ و کابل کشی شبکه دسترسی داشته باشند. 

علاوه بر آن نیاز به حداقل سرور مورد نیاز یک کامپیوتر دو هسته ای و دستگاه کوچک ipdx با رم 2 گیگ خواهند داشت. از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی مرکز تلفن ویپ باید به یک گیت وی یا مبدل آنالوگ اشاره کنیم که باید مناسب با تعداد خطوط شهری باشد. می توانید برای برقراری ارتباط با دستگاه ها، از تلفن های IP یا هدست های PC، تبلت و تلفن های همراه استفاده نمایید. یکی از محصولات پرطرفدار سایت ما گیت وی ویپهست که پیشنهاد میکنم حتما بررسی کنید.

لازم است به این مسئله اشاره کنیم که شما می توانید بر روی سیستم های ویپ از تلفن های قدیمی و سانترال های قدیمی استفاده کنید. اما این مسئله محدودیتی هایی را از نظر صوت و کیفیت برای سیستم شما به همراه خواهد آورد. علاوه بر آن شما قادر نخواهید بود بر روی این سیستم ها از امکانات نرم افزاری تلفن ویپ و تماس تصویری برخوردار شوید. 

شما حتما باید برای استفاده از سیستم های قدیمی، از یک مبدل آنالوگ که با تعداد داخلی ها متناسب است استفاده کنید. که این مسئله هزینه بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت که از هزینه خرید تلفن های ویپ بیشتر است. پس بهترین انتخاب استفاده از سیستم های جدید بر روی مرکز تلفن ویپ خواهد بود. 

قیمت سانترال تحت شبکه

قیمت سانترال تحت شبکه

سانترال تحت شبکه یا IP PBX چیست؟

سانترال های تحت شبکه یا IP سیستم های تلفنی مبتنی بر شبکه هستند. این سانترال ها نسبت به نمونه های قدیمی از مزایا و قابلیت های بیشتری برخوردار بوده و خدمات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. از جمله قابلیت های ویژه ای که این نمونه سیستم های مرکز تلفن با خود به همراه دارند باید به قابلیت تماس تصویری، قابلیت تماس اینترنتی، فکس نرم افزاری، پیغام گیر تلفنی مرتبط با ایمیل و … اشاره کنیم. 

علاوه بر این مزایا باید به قابلیت های منحصر به فرد دیگری نیز اشاره کنیم که منجر شده است تا این سیستم ها موفق شوند به سرعت جایگزین سانترال های قدیمی و سنتی شوند. شما می توانید انواع سانترال های مرکز تلفن ویپ را از نمایندگی های معتبر و یا فروشگاه های معتبر آنلاین خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. 

شما با راه اندازی سانترال IP می توانید به قابلیت های پیشرفته بسیاری دست یابید. از جمله: 

  • برقراری ارتباط با تمامی اتوماسیون ها و CRM ها 
  • راه اندازی هر آنچه در ذهن شما است با استفاده از این سیستم های تلفنی 
  • بهره مندی از سیستم های نوبت دهی اتومات برای مراکز مختلف 
  • راه اندازی سیستم استخاره به صورت تلفنی 
  • استفاده از قابلیت مانیتورینگ آنلاین در تمامی تماس ها و وضعیت های داخلی 
  • استفاده از سیستم صدور قبض برای کارمندان موسسات و شرکت ها 
  • قابلیت راه اندازی سیستم فال حافظ و قصه گو
  • و موارد دیگر 

قیمت سانترال voip

قیمت سانترال voip

کلام آخر

ما با مطالعه این مطلب دریافتیم که استفاده از سیستم های تلفن ویپ تا چه میزان می تواند برای موسسات و شرکت های مختلف مفید فایده باشد. زیرا دیگر با استفاده از این سیستم ها مشکلاتی که استفاده از دیگر سیستم ها قدیمی با خود به همراه دارند ایجاد نخواهد شد. علاوه بر آن می توان از مرکز تلفن ویپ برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده کرد. 

استفاده از تلفن ویپ با مزایا و قابلیت های ویژه ای که داشته است توسط بیشتر مردم دنیا محبوبیت به دست آورده است. امروزه می توانیم در تمام موسسات و شرکت های بین المللی شاهد استفاده از این سیستم برای برقراری ارتباط باشیم. ارتباطی که بدون هیچ مشکلی انجام می شود و مزایای عالی را برای کاربران خود به همراه دارد. 

بهتر است تلفن های ویپ را از مراکز معتبر خریداری کنید و راه اندازی آن را نیز به افراد متخصص بسپارید. پس از آن با اطمینان از این سیستم برای برقراری ارتباط با شبکه های دیگر استفاده خواهید کرد. دیگر نیازی به هیچ نگرانی در برقراری ارتباط با شبکه های دیگر نخواهید داشت و می توانید به هر آنچه نیاز دارید دست یابید. 


دسته‌بندی