روتر میکروتیک



کمی صبر کنید...

روتر میکروتیک نوعی سخت افزار است که برای انتقال دیتا و مسیریابی بر روی شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی شبکه های کامپیوتری برای برقراری ارتباط داخلی و خارجی، نیاز به سوئیچ، روتر و … دارند. از این رو شرکت های بسیاری در زمینه تولید این دستگاه ها فعالیت می کنند. 

یکی از شرکت های معروف تولید کننده این نوع قطعات سخت افزاری، میکروتیک است. به طور کلی باید بگوییم تمام محصولات اصلی که توسط این شبکه تولید می شوند، مبتنی بر سیستم عامل لینوکس هستند. این قطعات بر روی رایانه های استاندارد نصب شده و قابلیت های ویژه ای به سیستم می بخشند. 

روتر میکروتیک در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. هر یک از این مدل ها دارای کاربرد ویژه ای هستند. اما مهمترین کاربرد تمامی روترها، متصل کردن وسیله های دیگر به شبکه است. علاوه بر آن این قطعه سخت افزاری منجر می شود تا با استفاده از IP، داده ها بهتر به مقصد مورد نظر خود برسند.  

روترهای میکروتیک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از این رو می توان با اطمینان اقدام به استفاده از این قطعات در سیستم کامپیوتر نمود. 

روتر میکروتیک

روتر میکروتیک

روتر میکروتیک چیست؟

شرکت میکروتیک به عنوان تولید کننده قطعات سخت افزاری، فعالیت خود را از سال 1996 در کشور لتونی آغاز کرد. این شرکت در ابتدا فعالیت خود را با این هدف آغاز نمود، که انواع روتر را تولید و به بازار عرضه کند. اما در ادامه موفق شد سیستم عاملی را نیز طراحی کند که بر پایه هسته لینوکس فعالیت می کند. 

در کنار این سیستم عامل، انواع روترها را نیز با بالاترین کیفیت تولید و وارد بازار کرد. این مدل روترهای میکروتیک، در کوتاه ترین زمان و به آسانی راه اندازی می شوند. آنها عملکرد فوق العاده عالی دارند و با بالاترین سرعت اطلاعات را منتقل می کنند. در کنار تمامی این قابلیت های روترهای میکروتیک، باید به قیمت مقرون به صرفه آنها اشاره کنیم. 

از این رو هر کسی می تواند اقدام به خرید روتر میکروتیک مورد نیاز سیستم خود نماید. سپس با بالاترین سرعت و در بهترین حالت، اطلاعات خود را به شبکه دیگر منتقل کند. اولین روترهای میکروتیک که تولید شدند، تنها قابلیت نصب بر روی PC های معمولی را داشتند. پس از آن این شرکت موفق شد روترهای با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تری را نسبت به شرکت های دیگر تولید و به بازار عرضه کند. 

البته این فرایند از سال 2002 آغاز شد. زمانی که شرکت میکروتیک، به این نتیجه رسید که می تواند انواع روتر میکروتیک را با پایداری بیشتر و قابلیت های جدیدتر تولید کند. اکنون در سطح جهان این محصولات با بیشترین کارایی، در اختیار مهندسان قرار گرفته است. 

کاربرد روترهای میکروتیک

کاربرد روترهای میکروتیک

کاربرد روتر میکروتیک

به طور کلی روترهای میکروتیک که تولید و به بازار عرضه می شوند، سخت افزارهایی برای مسیریابی و انتقال دیتا در شبکه هستند. این محصولات دارای تنوع بالایی بوده و هر یک از آنها نیز کاربرد خاص خود را دارند. اما مهمترین کاربرد روترها، مسیریابی در شبکه است. 

به صراحت می توانیم بیان کنیم که مسیریابی روترهای میکروتیک، بسیار قوی است. این قطعات سخت افزاری با سرعت بالای Boot و عملکرد خودکار، مسیریابی انجام می دهند. علاوه بر آن، این قطعات نیازی به استارت اولیه و رد کردن مرحله ورود نیز نخواهند داشت. می توانیم روتر میکروتیک را نوعی دیواره آتش در شبکه به شمار آوریم. 

این قطعات سخت افزاری شامل الگوریتم های کنترل پهنای باند متنوعی نیز هستند. به علاوه آن این سیستم قادر است برای دستگاه های دیگر، پروتکل های Nstreme و Nv2 را نیز ایجاد کند. از دیگر کاربردهای روترها باید به اجرای سرویس هایی همچون Hotspot، VPN Server، DHCP Server در دستگاه ها نیز اشاره کنیم. 

روترها قادر هستند از تمامی پروتکل های موجود در یک شبکه پشتیبانی نمایند. از سوی دیگر این قطعات می توانند میان دفاتر و شعبات مختلف شبکه ها، به خوبی ارتباط برقرار کنند. برای این کار تنها نیاز به ایجاد یک ارتباط VPN بین شعبه های ارتباطی خود خواهید داشت، تا بتوانید یک ارتباط امن را برقرار کنید؛ بدون آنکه با اعمال محدودیت های دسترسی مواجه شوید. 

امکانات روتر میکروتیک

امکانات روتر میکروتیک

امکانات و قابلیت های روترهای میکروتیک

امکانات و قابلیت های بسیاری را می توانیم برای روترهای میکروتیک بیان کنیم. اما از این میان باید به مهمترین این امکانات اشاره نماییم:

  • مدیریت پهنای باند

یکی از امکانات مهم روترها، مدیریت کردن پهنای باند است. میتوان با استفاده از این سخت افزارها، به راحتی پهنای باند داخلی و خارجی را مدیریت کرد و در آن محدودیت هایی را ایجاد نمود. همه مدیران شبکه با این مسئله مشکل دارند که چگونه می توانند میزان مصرف شبکه خود را کنترل نمایند. برای این دسته از مدیران، میکروتیک روترهایی با قابلیت های ویژه طراحی کرده است. با استفاده از روترهای میکروتیک کاربران قادر هستند بسته به نیاز خود، پهنای باند و حجم اینترنت مصرفی خود را تعیین کنند. علاوه بر آن می توانند بر روی فعالیت و کنترل کاربران نیز نظارت داشت.

  • راه اندازی DHCP

از دیگر امکانات روتر میکروتیک باید به راه اندازی DHCP یا سیستم توزیع IP اشاره کنیم. وظیفه این سیستم اختصاص IP به کاربرانی است که به میکروتیک متصل شده اند. 

  • امکانات امنیتی

از جمله راه های امنیتی میکروتیک، راه اندازی فایروال است. می توان با استفاده از این سیستم ار نفوذ به شبکه جلوگیری کرد. علاوه بر آن این سیستم قابلیت آن را دارد که پورت های ورودی و خروجی شبکه را محدود نماید.

  • قابلیت مسیریابی

در انتها باید به یکی از مهمترین امکانات و قابلیت های روتر میکروتیک اشاره نماییم. آن هم مسیریابی یا روتینگ است. معمولا از روترها برای برقراری ارتباط بین دفاتر با یکدیگر استفاده می شود. علاوه بر آن می توان از این سخت افزارها برای تفکیک شبکه به چند شبکه کوچکتر نیز استفاده کرد. میکروتیک این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از روترها، ارتباطی امن با دفاتر دیگر برقرار کنند. 

معیار انتخاب روتر میکروتیک

معیار انتخاب روتر میکروتیک

معیارهای انتخاب روتر میکروتیک

برای افراد بسیاری این سوال مطرح می شود که چگونه و بسته به چه معیاری می توانند یک روتر مناسب میکروتیک را انتخاب کنند؟ برای انتخاب یک روتر مناسب، لازم است به برخی عوامل مهم توجه کرد. از جمله انتظار کاربر از سرویس های ارائه دهنده میکروتیک، تعداد کاربران، پهنای باندی که روتر باید آن را مدیریت نماید و … . 

مثلا افرادی که به دنبال مسیریابی در شبکه نیستند و تنها به ادغام خطوط اینترنتی و مدیریت پهنای باند توجه می کنند، می توانند روتر میکروتیک از خانواده HEX را انتخاب کنند. اما اگر مجموعه مورد نظر از چندین شبکه مختلف برخوردار است و باید بین آنها انتقال دیتا صورت پذیرد، روترهای خانواده RB2011 انتخاب بهتری هستند. 

برخی از کاربران نیز به دنبال روترهای قوی برای مراکز تجاری بزرگ هستند. این افراد برای آنکه انتخاب مناسبی داشته باشند، باید به سراغ روترهای BR1100 روند. زیرا این روترها دارای توان پردازشی و مدیریتی بالایی هستند. در نهایت نیز باید به نمونه ای روترها اشاره کنیم که روترهای حرفه ای با چندین پردازنده هستند. از آنها به عنوان روترهای مرکزی در دانشگاه ها و … یاد می شود. روترهای سری CCR. با انتخاب این روترها می توانید بهترین عملکرد را در اختیار سیستم های خود قرار دهید. 

خرید روتر باکیفیت میکروتیک

خرید روتر میکروتیک

شاید تصور کنید که می توانید از هر فروشگاه یا مرکزی که اقدام به فروش روترهای میکروتیک می نماید، روتر تهیه کنید. اما بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که تنها برخی از فروشگاه های معتبر وجود دارند که روترهای اصل وارد بازار می کنند. بهتر است پیش از خرید در مورد فروشگاه مورد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهید.

شما میتوانید برای خرید روتر میکروتیک به فروشگاه ما مراجعه نمایید. مجموعه ما با به کارگیری مهندسان متخصص در حوزه شبکه، به کاربران این امکان را ارائه می دهد که با کسب اطلاعات مناسب اقدام به خرید روتر مورد نظر خود نمایند. علاوه بر آن شما می توانید در فروشگاه ما با جدیدترین و معتبرترین تجهیزات شبکه همچون روترهای میکروتیک مواجه شوید.  

قیمت روتر میکروتیک

به طور کلی قیمت روترهای میکروتیک مقرون به صرفه و پایین است. اما پایین بودن قیمت این سخت افزارها دلیل بر عدم کیفیت مطلوب آنها نیست. بلکه باید بگوییم روترهای تولید شرکت میکروتیک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اما قیمت روتر میکروتیک نسبت به نمونه های مشابه خود مناسب تر است. 

به همین دلیل کاربران می توانند به راحتی و بسته به بودجه ای که دارند، اقدام به تهیه روترهای میکروتیک نمایند. این روترها قابلیت نصب آسانی نیز داشته و به راحتی در دسترس هستند. می توان با خرید و نصب روترهای میکروتیک، نیاز خود را به راحتی برطرف نمود. از سوی دیگر سیستمی کارآمد مهیا کرده و از آن برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا استفاده کرد.

دسته‌بندی