قیمت سوئیچ شبکه سیسکو



کمی صبر کنید...

سیسکو، کمپانی برتر ساخت تجهیزات شبکه

حتی افرادی که با شبکه و تجهیزات آن ارتباط ندارند ممکن است درباره سیسکو و کیفیت محصولات آن اطلاعاتی داشته باشند. سیسکو یکی از شرکت های برتر آمریکایی است که محصولات آن در سراسر جهان و در کشور ما فروش بالا و همچنین محبوبیت زیادی دارد. در ادامه پیام ماهواره علاوه بر معرفی این شرکت، اطلاعات کاملی را درباره انواع سوئیچ سیسکو در اختیار شما قرار خواهد داد. با ما همراه باشید.

آشنایی بیشتر با محصولات سوئیچ سیسکو


معرفی سیسکو

همانگونه که قبل تر اشاره شد، سیسکو، از کمپانی های برتری است که در ساخت تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در آمریکا است. این شرکت در سال 1984 تاسیس شد و اولین محصول آن در سال 1986 روانه بازار شد. محصولات سیسکو تقریبا برای استفاده در هر زمینه و کسب و کاری ساخته شده اند، محصولات این شرکت در کسب و کارهای کوچک، صنایع بزرگ، موسسات آموزشی، سازمان های دولتی، خدمات شهری و در بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از دلایلی که باعث می‌شود به این شرکت و تجهیزات آن اهمیت دهید این است که، طبق آمار رسمی، تقریبا 85 درصد از ترافیک اینترنتی از طریق تجهیزات سیسکو مدیریت می‌شود و سیسکو، نقش زیرساختی در خدمات شبکه را ایفا می‌کند.

به صورت خلاصه، راز موفقیت و این میزان از محبوبیت شرکت سیسکو این است که این کمپانی می‌داند که کسب و کار شما برای آنلاین شدن به چیزی نیاز دارد و آن را تولید و عرضه می‌کند.

سبد محصولات این شرکت، بسیار گسترده است، سخت افزار شبکه، نرم افزارها، تجهیزات مخابراتی، توسعه تکنولوژی های برتر، اینترنت اشیا، امنیت و حتی مدیریت انرژی و بسیاری موارد دیگر از حوزه های فعالیت این شرکت به شمار می‌روند.

اگر برای کسب و کار خود نیاز به خرید تجهیزات دارید عنوان بعدی که به آشنایی با انواع سوئیچ سیسکو اختصاص دارد را حتما بخوانید.


آشنایی با سوئیچ سیسکو و انواع آن

انواع سوئیچ شبکه سیسکو در دسته های مختلف تقسیم بندی شده است که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

  • Blade Switches

انواع سوئیچ سیسکو - Blade Switches


سوئیچ هایی که شامل این دسته هستند، Catalyst Ethernet blade switches و MDS Fibre Channel blade switches می‎‌باشند. این سوئیچ ها برای ارائه خدمات blade server ارائه شده اند و امکان ارتباط با blade server شرکت های HP، IBM، FSC و Dell را دارند و علاوه بر امکان ایجاد دیتا سنتر مجازی، باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه های کلی نیز می‌گردند.

blade server و یا سرورهای تیغه ای، سرور هایی هستند که برای انتقال اطلاعات در حجم بالا طراحی شده اند و تمام اجزای آنها تنها بر روی یک برد قرار دارد.

  • WAN Switches

انواع سوئیچ سیسکو - WAN Switches


محصولات این دسته تحت عنوان سری IGX 8400 شناخته می‌شوند که برای استفاده در شبکه های WAN طراحی شده اند. این محصولات مبتنی بر استانداردهای IMA ساخته شده اند و حداکثر توان و حداقل تاخیر و سوئیچینگ با عملکرد مناسب برای انواع پروتکل ها با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.

  • MGX Switches

انواع سوئیچ سیسکو - MGX Switches


این سری سوئیچ شبکه سیسکو برای مقیاس بندی و استفاده در شبکه های multiservice  طراحی شده است و علاوه بر ارائه خدمات اینترنتی با کیفیت عالی، برای انتخاب های گسترده تر و کنترل بر زیرساخت های موجود، برای استفاده در آینده نیز طراحی شده است. ظرفیت سوئیچینگ این سری بین 1.2 تا 180 گیگابیت بر ثانیه است.

multiservice networks یا شبکه های چند سرویسی، ستون فقرات و یا اجزای اصلی اینترنت هستند که باعث شکل گیری ارتباط می‌شوند.

  • Service Provider Switches – Aggregation

انواع سوئیچ سیسکو - Service Provider Switches – Aggregation


این سری از سوئیچ ها تحت عنوان سری سوئیچ های اترنت ME 4900 شناخته می‌شوند و برای شبکه های Carrier Ethernet با عملکرد بالا طراحی شده اند. و به دلیل طراحی مناسب می‌توانند در دفاتر مرکزی کوچک با محیط های کوچک ادغام شوند و خدمات سه گانه صوتی، تصویری و دیتا را به مشترکین ارائه دهند. این سری سوئیچ سیسکو، 48 مگابیت بر ثانیه و 71 میلیون packet بر ثانیه سرعت دارد.

  • LAN Switches - Small Business

این سوئیچ ها همانطور که از نام آنها پیداست برای استفاده در شبکه های LAN و کسب و کارهای کوچک تولید شده اند. سری های زیادی به عنوان زیر مجموعه این دسته معرفی شده اند که از جمله آنها می‌توان به سریStackable 550X اشاره کرد که اترنت 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.

  • InfiniBand Switches

این سری از سوئیچ ها تحت عنوان سری SFS 3500 شناخته می‌شوند و باعث می‌شود که  میزبان ها و دستگاه های متصل به InfiniBand fabric با سرعت بیشتری به اترنت و منابع فیبر کانال دسترسی داشته باشند.

InfiniBand  یا IB یکی از استاندارد های ارتباطات شبکه های کامپیوتری است که دارای توان بالا و تاخیر بسیار کم است. این استاندارد از توپولوژی fabric استفاده می‌کند.

  • Industrial Ethernet Switches

دسته بعدی، سوئیچ های صنعتی اترنت است که محصولات فراوانی در این دسته قرار می‌گیرند. اما به طور کلی این دسته سوئیچ سیسکو برای قرارگیری در محیط هایی با شرایط ویژه مانند دمای -40 تا 75 درجه سانتی‌گراد، ضربه و همچنین ارتعاش طراحی شده اند. برای مثال سری Catalyst IE3400 Rugged، 26 پورت دارد و با ویژگی های پیشرفته و طراحی مدولار و مقاوم تولید شده است. این سری تا سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را نیز پشتیبانی می‌کنند.

  • Data Center Switches

سوئیچ های دیتا سنتر یا مرکز داده، سوئیچ هایی با عملکرد و سرعت بسیار بالا که توسط شرکت هایی که به virtualization و یا مجازی سازی وابسته هستند، مانند شرکت های بزرگ و یا ارائه دهندگان خدمات ابر، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سری های Nexus ، زیر مجموعه این دسته به شمار می‌روند.

  • Campus LAN Switches – Compact

این سری سوئیچ سیسکو، کوچک و قدرتمند هستند و برای تامین ارتباط موسسات خدماتی مانند دانشگاه ها بسیار مناسب هستند. محصولات این دسته  تحت عنوان سری های Catalyst 3560-CX و Catalyst Digital Building Series و  Catalyst Microارائه شده اند.

  • Campus LAN Switches - Core and Distribution

این دسته نیز به ارائه امنیت بالا معروف هستند و با توجه به مدل، دامنه گسترده ای از ویژگی ها مانند انواع رابط، مقیاس، سرعت، گزینه های استقرار و سایر موارد را ارائه می‌دهند. محصولات این دسته تحت عنوان سری های Catalyst 9600 و Catalyst 9500 معرفی شده اند.

  • Campus LAN Switches – Access

قیمت انواع سوئیچ شبکه سیسکو

قیمت سوئیچ شبکه سیسکو آخرین دسته از سوئیچ های شرکت سیسکو، دسترسی بی سیم و کابلی را ارائه می‌دهند و برای قرارگیری در شبکه LAN، بسیار مناسب هستند. از محصولات این دسته می‌توان به سری Catalyst 9200 تا 9400 اشاره کرد. برای استعلام قیمت قیمت سوئیچ شبکه سیسکو با کارشناسان فروشگاه اینترنتی پیام ماهواره در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت سوئیچ شبکه سیسکو و سایر تجهیزات شبکه به فروشگاه اینترنتی پیام ماهواره مراجعه نمایید.

دسته‌بندی