سوئیچ میکروتیک


کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:

شرکت میکروتیک به عنوان شرکت تولیدکننده انواع سیستم عامل ها و سخت افزارها، فعالیت خود را از سال 1995 آغاز کرده است. این شرکت در زمینه های مختلف فعالیت می کند. سوئیچ میکروتیک یکی از قطعاتی است که توسط این کمپانی تولید و به بازار عرضه می شود.مهمترین هدف این شرکت تولید دستگاه های مختلف با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت است. 

به صراحت می توانیم بیان کنیم که کمپانی میکروتیک، بزرگترین و با کیفیت ترین تولیدکننده تجهیزات شبکه در جهان است. این شرکت موفق شده است نیاز بازار را در زمینه های مختلف همچون روتر، سوئیچ، اکسس پوینت، رادیو وایرلس و … شناسایی کند. سپس اقدام به تولید تجهیزاتی نماید که نیاز کشورها را برطرف نماید. 

کاربرانی که در سیستم شبکه خود از تجهیزات میکروتیک استفاده می کنند، می توانند بیشترین و بهترین عملکرد و کیفیت را دریافت کنند. از این رو بهتر آن است که صفر تا صد شبکه خود را با تجهیزات تولیدی توسط کمپانی میکروتیک مجهز نمایید. یکی از بهترین تجهیزات تولید کمپانی میکروتیک، سوئیچ میکروتیک است. اما آیا شما در مورد این قطعه اطلاعاتی دارید؟ با ما همراه شوید تا بیشتر با سوئیچ های تولید کمپانی میکروتیک آشنا شویم. 

سوئیچ میکروتیک

سوئیچ میکروتیک

سوئیچ میکروتیک چیست؟

به طور کلی کمپانی میکروتیک بسته به نیاز کاربران و مدیران شبکه، اقدام به تولید سوئیچ میکروتیک در مدل های متفاوتی نموده است. برخی از این سوئیچ ها خانگی و برخی دیگر سازمانی هستند. این تجهیزات بسته به سطح لایسنس، دسترسی متفاوتی را در اختیار کاربران و مدیران شبکه قرار می دهند.

سوئیچ های این کمپانی با 5 پورت اترنت به عنوان کمترین و با 48 پورت اترنت به عنوان بیشترین سوئیچ، تولید می شود. علاوه بر آن این کمپانی پورت هایی همچون SFP را نیز تولید و به بازار عرضه می کند. در برخی از مدل های سوئیچ از تراشه های وای فای نیز استفاده شده، که آنها برای استفاده به صورت وایرلس کاربرد دارند. 

در کنار این مدل سوئیچ های میکروتیک باید به سوئیچ هایی اشاره کنیم که مجهز به لایسنس بالاتری هستند. در این مدل سوئیچ ها، قابلیتی به نام Dual Boot وجود دارد که امکان استفاده از آن را در حالت های RouterOS یا SwOS می دهد. مدیران شبکه برای استفاده معمولی از سوئیچ های میکروتیک، اصولا از حالت SwOS استفاده می کنند. 

از سوی دیگر نیز برای استفاده از سوئیچینگ به همراه روتینگ، آنها نیاز به استفاده از حالت RouterOS خواهند داشت. به طور کلی باید بگوییم سوئیچ هایی که توسط کمپانی میکروتیک تولید و به بازار عرضه می شوند، دارای کیفیت بالایی هستند. این سوئیچ ها همچنین به وسیله نرم افزار Winbox نیز قابلیت مدیریت دارند و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای شبکه ها به شمار می روند.  


خرید سوئیچ میکروتیکخرید سوئیچ میکروتیک

انواع سوئیچ های میکروتیک

پیش از آنکه بخواهید اقدام به خرید انواع سوئیچ میکروتیک نمایید، لازم است ابتدا با قابلیت های آنها آشنا شوید. هر سری سوئیچ دارای قابلیت های مخصوص به خود است. باید بدانید که چگونه می توان در مورد این قابلیت ها اطلاعات کسب کرد؟ مسلما هر نوع سوئیچی که انتخاب می کنید، از چند ویژگی و قابلیت خاص برخوردار است. از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سوئیچ های با قابلیت Port Switching

یکی از قابلیت های مهم سوئیچ میکروتیک ، پورت سوئیچینگ است. این قابلیت می تواند روتر میکروتیک را به سوئیچ Ethernet تبدیل کند. به این صورت که تعدادی پورت در یک گروه سوئیچینگ وارد می شوند و پورت اصلی را با عنوان مستر پورت و یا به صورت های دیگر می افزاید. پس از آن تمامی ارتباطات روتر میکروتیک، از طریق این مستر پورت ها صورت خواهند گرفت.  

  • انواع و تعداد پورت گیگ

به طور کلی باید بگوییم سوئیچ های میکروتیک همانطور که از تنوع بالایی برخوردار هستند، تعداد پورت های و انواع آنها نیز متفاوت است. برخی از نمونه سوئیچ ها دارای پورت آپ لینک، پورت DownLink و پورت SFP هستند. تعداد این نمونه پورت ها نیز در هر سری از سوئیچ میکروتیک متفاوت است. از این رو لازم است پیش از خرید انواع سوئیچ ها، در مورد تعداد و نوع پورت مورد استفاده در آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

قیمت سوئیچ میکروتیک

قیمت سوئیچ میکروتیک

  • پشتیبانی از فیبر نوری

در نمونه های متنوع سوئیچ میکروتیک که تولید و به بازار عرضه می شوند، تقریبا همگی از نوع مدیریتی و فیبر نوری هستند. از این رو این قابلیت در تمامی نمونه سوئیچ های میکروتیک که تولید و به بازار عرضه می شوند، وجود دارد.  

  • پشتیبانی از poe

پشتیبانی سوئیچ های میکروتیک از poe، یعنی پشتیبانی این دستگاه از تکنولوژی Power over Ethernet. این قابلیت بدان معناست که می توان بدون نیاز به تغییر کابل شبکه، با استفاده از همان کابل های اترنت CAT5 یا بالاتر به راحتی از این تکنولوژی با استاندارد IEEE 802.3af بهره مند شد. 

سوئیچ های میکروتیک که از poe پشتیبانی می کنند، دارای تنوع بالایی هستند. برخی از آنها دارای دو دسته درگاه هستند و برخی دیگر دارای برق poe. البته برخی دیگر از نمونه سوئیچ های میکروتیک که تولید می شوند، از poe پشتیبانی نمی کنند. این نمونه های سوئیچ میکروتیک می توانند از تجهیزات دیگری استفاده کنند. 

poe مورد استفاده در سوئیچ های میکروتیک می تواند از دو مدل باشد. برخی از این مدل تجهیزات از نوع poe IN  هستند، در حالی که نوع دیگری از آنها ممکن است از نوع poe OUT باشند. 

  • نوع سیستم عامل و لایسنس

در نهایت باید به یکی دیگر از قابلیت های سوئیچ های میکروتیک اشاره کنیم. آن هم سطح دسترسی یا سیستم عامل و لایسنس سوئیچ ها است. برخی از نمونه سوئیچ های میکروتیک وجود دارند که از لایسنس و سیستم عامل در سطح 5 برخوردار هستند. معمولا این سیستم عامل ها یا از نوع RouterOS هستند، یا از نوع SwitchOS. علاوه بر آن این نمونه از سوئیچ ها قادر هستند از تمام ویژگی های یک ابر سوئیچ روتر نیز پشتیبانی نمایند. 

انواع سوئیچ های میکروتیک

انواع سوئیچ های میکروتیک

قیمت سوئیچ میکروتیک

معمولا تمام سوئیچ های تولید شده توسط کمپانی میکروتیک، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از این رو قیمت آنها نیز مسلما نسبت به نمونه های مشابه خود بیشتر است. اما اگر تمایل به خرید سوئیچ میکروتیک دارید، بهتر است به سراغ فروشگاه های معتبر روید. در این فروشگاه ها قادر خواهید بود بهترین تجهیزات شبکه را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید. 

برای خرید سوئیچ های میکروتیک و آشنایی با آنها تنها کافیست با کارشناسان پیام ماهواره ای ارتباط برقرار نمایید. پس از آن می توانید با کسب اطلاعات بالاتر، بهترین انتخاب را انجام دهید و سوئیچ مناسب برای شبکه خود را تهیه نمایید.  

خرید سوئیچ میکروتیک

بیشتر خریداران تجهیزات شبکه به دنبال آن هستند که تجهیزاتی را با مناسب ترین قیمت خریداری کنند. زیرا قیمت سوئیچ میکروتیک برای تمام مدیران شبکه و کاربران حائز اهمیت است. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قیمت برخی از تجهیزات شبکه ای پایین است، دلیل بر بی کیفیت بودن آن ها نیست. 

از سوی دیگر نیز بالا بودن برخی از تجهیزات شبکه نیز دلیل بر کیفیت بالای آن تجهیزات نیست. پس بهتر است بیش از آنکه به قیمت سوئیچ های شبکه و تجهیزات شبکه ای توجه کنید، به دنبال خرید محصولی با کیفیت باشید. ویژگی هر یک از مدل های سوئیچ تولید شده در کمپانی میکروتیک را بررسی نمایید، سپس با اطمینان بالایی اقدام به خرید بهترین سری از سوئیچ نمایید. 

تمامی سوئیچ های تولید شده در کمپانی میکروتیک از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قیمت آنها مناسب است. از سوی دیگر نیز دارای تنوع زیادی بوده و می توان آنها را در نمونه های مختلفی تهیه کرد. 


دسته‌بندی